Миколаївський район » Новини
Українська | Русский | English
Головна Новини Цивільний захист населення району Оголошення ПРЕСЦЕНТР ВЕТЕРАНАМ Інформація для користувачів з вадами зору

Новини

Чи можливе життя без додаткових довідок та черг

08/10/2021

Нещодавно Міністерство цифрової політики спільно з Пенсійним фондом та Мінсоцполітикою завершили роботу над розробленням першої черги Єдиної інформаційної системи соціальної сфери (ЄІССС). В межах реалізації цієї системи створили Єдиний соціальний реєстр (ЄСР), який стане ключовим елементом у роботі ЄІССС.

 Як працює соціальна сфера зараз?
До різних надавачів соціальних послуг (органів соціального захисту населення, Пенсійного фонду, фондів соціального страхування) щорічно подають до 5-7 млн звернень у паперовому вигляді. Працівники цих установ обробляють їх переважно вручну. Крім того, механізм надання послуг базується на необхідності особистого контакту між одержувачем та надавачем послуг, що створює значні корупційні ризики.
Що зміниться із впровадженням ЄІССС?
Оскільки раніше реєстри різних органів не взаємодіяли між собою, громадянам доводилося звертатися у кілька державних органів та збирати низку додаткових довідок, щоб подати заяву на отримання соціальних послуг. Тепер завдяки інтеграції новоствореного Єдиного соціального реєстру з реєстрами інших державних установ, система автоматично проводитиме верифікацію особи без додаткових паперів. Щоб подати заяву на отримання допомоги, громадянину буде достатньо паспорта. Бо вся інформація про людину, яка має право на отримання державної допомоги, буде автоматично надходити з інших реєстрів.
Це, з одного боку, скоротить час на отримання результату розгляду заяви, бо працівникам органів соцзахисту не доведеться обробляти запит вручну, адже система сама перевірить інформацію, чи може людина претендувати на допомогу від держави (рівень зарплати, дохід сім’ї та інше).
А з іншого – вдасться мінімізувати корупційні ризики, які можуть виникнути між отримувачем та надавачем соціальної послуги. Адже після того, як громадянин подасть заяву, вона, відповідно до принципу екстериторіальності, автоматично попаде на опрацювання першому вільному працівнику системи, можливо навіть у іншому регіоні. Тож, у такий спосіб це усуне корупційні ризики, зокрема, пов’язані із впливом на ухвалення чи відмову у прийнятті звернень, їх офіційну реєстрацію, визначення термінів та результатів розгляду звернень, насамперед щодо встановлення/надання права на різні види соціальної допомоги та визначення розміру допомоги.
 Із впровадженням ЄІССС українцям більше не потрібно буде звертатися у декілька держустанов, щоб зібрати всі необхідні довідки для отримання соціальних послуг. Система автоматизує більшість процесів, пришвидшить розгляд заяв та усуне корупційні ризики в соціальній сфері.
 
 

Всі новини →