


| Головна | Новини | Цивільний захист населення району | Оголошення | ПРЕСЦЕНТР | ВЕТЕРАНАМ | Інформація для користувачів з вадами зору |
07/09/2016
Саме такими є на сьогодні усі «земельні». А на нараді, що відбулась 7 вересня ц. р. за ініціативи голови райдержадміністрації Алли Воробйової, за участі сільгоспвиробників району та керівників органів місцевого самоврядування, увага акцентувалась на проблемах щодо розроблення документації та отримання Витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок сільськогосподарського призначення за межами населених пунктів та сплаті податків сільгоспвиробниками, що належать до четвертої групи (єдиний податок).
Розширену інформацію в цьому надали начальник управління Держгеокадастру у Миколаївському районі Ігор Музика та начальник Миколаївського відділення ОО ДПІ Тетяна Кас’янова.
Як наголосив Ігор Анатолійович, правові засади проведення оцінки земель визначає Закон України «Про оцінку земель» (далі - Закон). Так, згідно з вимогами статей 20, 21 Закону за результатами проведення нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація, яка підлягає державній експертизі згідно з вимогами чинного законодавства.
.jpg)
Відповідно до статті 23 Закону технічна документація з нормативної грошової оцінки земельних ділянок, розташованих за межами населених пунктів, затверджується районними радами.
Частиною 2 статті 20 Закону передбачено, що дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформлюються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель (надалі - Витяг). Згідно з положенням постанови Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2011 року № 835 «Деякі питання надання Державною службою з питань геодезії, картографії та кадастру та її територіальними органами адміністративних послуг», видача Витягу належить до переліку адміністративних послуг, що надаються територіальними органами Держгеокадастру на безоплатній основі. Слід зазначити, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України (стаття 19 Конституції України).
Враховуючи викладене, Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки може бути виданий територіальним органом Держгеокадастру виключно із технічної документації з нормативної грошової оцінки земель, яка розроблена та затверджена у встановленому законодавством порядку. Видача даних про нормативну грошову оцінку земельних ділянок в інших формах або з іншого виду документації законодавством не передбачена.
Начальник райуправління Держгеокадастру відповів на численні запитання присутніх, надав конструктивні роз’яснення щодо нормативної грошової оцінки земель, що є у приватній власності, та земель, що є власністю держави. Крім іншого наголошувалось, що від нормативної грошової оцінки земель залежить напряму орендна плата за землю.
Тетяна Кас’янова чітко визначила об’єкт та базу оподаткування для платників єдиного податку четвертої групи, що визначається Податковим кодексом України. Зокрема, об’єктом оподаткування для платників єдиного податку четвертої групи є площа сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ і багаторічних насаджень) та/або земель водного фонду (внутрішніх водойм, озер, ставків, водосховищ), що перебуває у власності сільськогосподарського товаровиробника або надана йому у користування, у тому числі на умовах оренди.
.jpg)
Базою оподаткування податком для платників єдиного податку четвертої групи для сільськогосподарських товаровиробників є нормативна грошова оцінка одного гектара сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ і багаторічних насаджень), з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного за станом на 1 січня базового податкового (звітного) року. Базою оподаткування податком для платників єдиного податку четвертої групи для земель водного фонду (внутрішніх водойм, озер, ставків, водосховищ) є нормативна грошова оцінка ріллі в області, з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного станом на 1 січня базового податкового (звітного) року.
Підставою для нарахування єдиного податку платникам четвертої групи є дані державного земельного кадастру та/або дані з державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Центральні органи виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері земельних відносин та у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, щомісяця, але не пізніше 10 числа наступного місяця, а також за запитом відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки подають інформацію, необхідну для обчислення і справляння податку у порядку, встановленому КМУ.
Тетяна Дмитрівна також відповіла на запитання, нагадала про терміни подання звітності до податкової інспекції.
.jpg)
Дискусія, що розгорнулась серед сільгоспвиробників, була досить цікавою, бо, крім іншого, вони мали можливість почерпнути щось корисне із досвіду колег, зокрема, щодо виготовлення технічної документації з нормативної грошової оцінки земель сільгосппризначення.