Миколаївський район » Новини
Українська | Русский | English
Головна Новини Регуляторна діяльність УВАГА! КОРОНАВІРУС! COVID-19 Оголошення

Новини

Алгоритм запровадження надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації актів цивільного стану через центри надання адміністративних послуг

04/08/2021

 1.Внесення змін до переліку адміністративних послуг, які надаються через центр надання адміністративних послуг 

 
Для надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації актів цивільного стану (далі – послуги ДРАЦС) через центри надання адміністративних послуг, утворені міськими/селищними/сільськими радами (далі – ЦНАП) необхідно доповнити перелік адміністративних послуг, які надаються через відповідний ЦНАП.
Вказаний перелік визначений органом, який прийняв рішення про утворення ЦНАП (міською/селищною/сільською радою). 
Зміни з метою доповнення послуг ДРАЦС вказаного переліку затверджуються рішенням відповідної міської/селищної/сільської ради.
Перелік адміністративних послуг органів виконавчої влади, які надаються через ЦНАП, затверджений розпорядженням Кабінету Міністрів України від 16 травня 2014 року № 523 «Деякі питання надання адміністративних послуг органів виконавчої влади через центри надання адміністративних послуг», містить пункт 104 «Державна реєстрація актів цивільного стану».
Надання послуг, передбачених пунктом 104 переліку, затвердженого цим розпорядженням, здійснюється відділами державної реєстрації актів цивільного стану та через центри надання адміністративних послуг, утворені згідно із Законом України «Про адміністративні послуги», в адміністративно-територіальних одиницях та за переліком таких послуг, що визначається Міністерством юстиції. Надання таких послуг здійснюється на основі узгоджених рішень між територіальними органами Міністерства юстиції та органами, якими утворено такі центри.
Довідково: 29 листопада 2020 року набрав чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо оптимізації мережі та функціонування центрів надання адміністративних послуг та удосконалення доступу до адміністративних послуг, які надаються у електронній формі», яким внесені суттєві зміни в організацію надання адміністративних послуг.
З урахуванням внесених змін відповідно до частини сьомої статті  12 Закону України «Про адміністративні послуги» Кабінет Міністрів України затверджує перелік адміністративних послуг органів виконавчої влади та адміністративних послуг, що надаються органами місцевого самоврядування у порядку виконання делегованих повноважень, які є обов’язковими для надання через ЦНАП.
Мінцифри розроблено проект розпорядження Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до  розпорядження Кабінету Міністрів України від 16 травня 2014 р. № 523» з метою затвердження переліку адміністративних послуг органів виконавчої влади та адміністративних послуг, що надаються органами місцевого самоврядування у порядку виконання делегованих повноважень, які є обов’язковими для надання через ЦНАП, який наразі внесено на розгляд Уряду.
 
До проекту Переліку включені  послуги ДРАЦС:
1. Державна реєстрація народження дитини та її походження 
2. Державна реєстрація шлюбу 
3. Державна реєстрація смерті
4. Державна реєстрація розірвання шлюбу
5. Державна реєстрація зміни імені
6. Видача витягу з Державного реєстру актів цивільного стану громадян
7. Повторна видача свідоцтва про державну реєстрацію акту цивільного стану
8. Внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання
 
- загальний механізм інтеграції надання цих послуг через ЦНАП: 
узгоджене рішення між територіальним органом Міністерства юстиції та міською/селищною/сільською радою;
 
- загальний механізм надання цих послуг через ЦНАП: 
заявник звертається до ЦНАП; 
у ЦНАП з використанням програмних засобів ДРАЦС адміністратором формується заява, яка реєструється в системі, та за умови відсутності зауважень до зазначених у ній відомостей підписується заявником;
паперові документи передаються до відділу ДРАЦС в день звернення, або не пізніше наступного робочого дня у разі їх отримання поза робочим часом відділу;
результат надання послуги видається через ЦНАП у випадках, передбачених законодавством. 
 
9. Комплексна послуга «єМалятко»
 
- загальний механізм інтеграції надання цих послуг через ЦНАП: 
узгоджене рішення між територіальним органом Міністерства юстиції та міською/селищною/сільською радою;
 
- загальний механізм надання цих послуг через ЦНАП: 
заявник звертається до ЦНАП; 
у ЦНАП за допомогою програмних засобів Єдиного державного вебпорталу електронних послуг формується заява про державну реєстрацію народження, що містить відомості, необхідні для надання послуг, передбачених комплексною послугою єМалятко, яка за умови відсутності зауважень до зазначених у ній відомостей підписується заявником;
паперові документи передаються до відділу ДРАЦС в день звернення, або не пізніше наступного робочого дня у разі їх отримання поза робочим часом відділу;
результат надання послуги видається через ЦНАП. 
 
Послуги делеговані ОМС : 
1. Державна реєстрація народження дитини та її походження 
2. Державна реєстрація шлюбу 
3. Державна реєстрація смерті 
 
- загальний механізм інтеграції надання цих послуг через ЦНАП: 
рішенням міської/селищної/сільської ради (далі – Рішення) або рішенням чи розпорядженням виконавчого органу міської/селищної/сільської ради уповноважити  посадову особу органу місцевого самоврядування на проведення ДРАЦС та покласти на неї відповідальність за зберігання бланків свідоцтв; 
внести повноваження ДРАЦС до положення про відповідний виконавчий орган/структурний підрозділ міської/селищної/сільської ради та посадових інструкцій уповноважених осіб на виконання відповідних дій;
врегулювати в положенні про відповідний виконавчий орган/структурний підрозділ міської/селищної/сільської ради питання щодо використання печатки під час надання послуг у сфері ДРАЦС та забезпечити  умови для зберігання бланків свідоцтв;
отримати посадовою особою органу місцевого самоврядування,  уповноваженою на проведення ДРАЦС, доступу до ДРАЦСГ (див. пункт 4 алгоритму);
 
- загальний механізм надання цих послуг через ЦНАП: 
заявник звертається до ЦНАП; 
у ЦНАП з використанням програмних засобів ДРАЦС формується заява, яка реєструється в системі, та за умови відсутності зауважень до зазначених у ній відомостей підписується заявником;
у випадку, якщо адміністратор є уповноваженою особою органу місцевого самоврядування на проведення ДРАЦС – надає послугу;
у іншому випадку паперові документи передаються органу місцевого самоврядування, уповноваженому на проведення ДРАЦС → уповноважена особа якого за допомогою реєстру ДРАЦСГ складає відповідний актовий запис та надає послугу; 
результат надання послуги, крім державної реєстрації шлюбу іншим уповноваженим органом місцевого самоврядування, видається через ЦНАП.
 
2. Затвердження інформаційної та технологічної карток адміністративної послуги
 
Інформаційна картка описує адміністративну послугу та повинна містити інформацію про:
1) суб’єкта надання адміністративної послуги та/або ЦНАП (найменування, місцезнаходження, режим роботи, телефон, адресу електронної пошти та веб-сайту);
2) перелік документів, необхідних для отримання адміністративної послуги, порядок та спосіб їх подання, а у разі потреби – інформацію про умови чи підстави отримання адміністративної послуги;
3) платність або безоплатність адміністративної послуги, розмір та порядок внесення плати (адміністративного збору) за платну адміністративну послугу;
4) строк надання адміністративної послуги;
5) результат надання адміністративної послуги;
6) можливі способи отримання відповіді (результату);
7) акти законодавства, що регулюють порядок та умови надання адміністративної послуги.
Технологічна картка адміністративної послуги описує порядок надання адміністративної послуги та повинна містити інформацію про:
1) етапи опрацювання звернення про надання адміністративної послуги;
2) відповідальну посадову особу;
3) структурні підрозділи, відповідальні за етапи (дію, рішення);
4) строки виконання етапів (дії, рішення).
Затверджуються рішенням міської/селищної/сільської ради .
У разі делегування центральним органом виконавчої влади, іншим державним органом відповідно до закону повноважень з надання адміністративних послуг органам місцевого самоврядування інформаційна картка адміністративної послуги, що надається органом, якому делеговані такі повноваження, затверджується на підставі типової інформаційної картки, затвердженої центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики щодо делегованого повноваження.
Типові інформаційні картки на адміністративні послуги у сфері ДРАЦС затверджені наказом Міністерства юстиції України від 29 грудня 2018 р. № 4186/5 «Про затвердження типових інформаційних карток адміністративних послуг у сфері державної реєстрації актів цивільного стану» (зі змінами).
 
3. Підготовка персоналу ЦНАП/ підвищення його кваліфікації (за потреби)
 
Одним із ключових аспектів для якісного надання послуг ДРАЦС через ЦНАП є навчання адміністраторів ЦНАП
 
Навчання може бути проведено: самостійно або за участі Мінцифри та/або відділів ДРАЦС.
Самостійно:
шляхом проведення тренінгів, навчальних семінарів (в тому числі в онлайн режимі), стажування адміністраторів ЦНАП у суб’єкта надання адміністративної послуги; самостійне вивчення посібників, обмін кращими практиками між ЦНАП різних міст тощо. 
За участі Мінцифри та/або відділів ДРАЦС: 
вебінари, круглі столи, практичні семінари тощо.
 
4. Підключення до Реєстру ДРАЦС
 
Отримання доступу до ДРАЦС у ЦНАП здійснюється шляхом подання суб’єктом, у трудових відносинах з яким перебуває користувач, до відповідної регіональної філії ДП «НАІС» Замовлення про надання ідентифікаторів доступу до Єдиних та Державних реєстрів (далі – Замовлення), форма якого розміщена на офіційному вебсайті Підприємства (http://nais.gov.ua) у рубриці <Реєстри / Форми договорів / Органи місцевого самоврядування, державної влади> (далі – Договір).
З переліком регіональних філій ДП «НАІС» можна ознайомитися за посиланням: https://nais.gov.ua/contacts.
Ідентифікатори доступу до реєстрів надаються користувачу після встановлення його особи за паспортом громадянина України та здійснення інших заходів, необхідних для його ідентифікації, навчання його роботі з відповідними реєстрами (крім випадку, коли користувачем є особа, яка вже мала доступ до відповідного реєстру) та за умови використання ним кваліфікованого електронного підпису, для створення якого використовується виключно захищений носій особистого ключа (пункт 4 Порядку забезпечення доступу осіб, уповноважених на здійснення реєстраційних дій, до Єдиних та Державних реєстрів, створення та забезпечення функціонування яких належить до компетенції Міністерства юстиції України, затверджений наказом Мін’юсту від 15 грудня 2015 р. № 2586/5).
Дії, пов’язані з отриманням кваліфікованого електронного підпису у кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, користувач вчиняє самостійно.
Для отримання детальної інформації щодо кваліфікованого електронного підпису рекомендуємо переглянути освітній серіал «Електронний підпис» за посиланням https://osvita.diia.gov.ua/courses/digital-signature  
Отже, вжиття відповідних організаційно-технічних заходів щодо надання користувачу доступ до реєстру ДРАЦС здійснюється співробітниками регіональних філій ДП «НАІС» після отримання Замовлення та проходження користувачем відповідного навчання.
 
5. Інформування мешканців територіальної громади про запровадження надання послуг ДРАЦС через ЦНАП.
 
Інформація про запровадження надання послуг ДРАЦС через ЦНАП потребує свого розповсюдження серед мешканців територіальної громади, а також забезпечення інформування населення про можливість та способи їх отримання.
Інформування може відбуватися через різні канали комунікації: ЗМІ, офіційні веб-сайти міської/сільської/селищної ради, ЦНАП, який цю послугу надаватиме, соціальні мережі, буклети, інформаційні ролики тощо.
Для забезпечення ефективної комунікації із населенням слід:
визначити цільову аудиторію кожної послуги ДРАЦС;
підготувати ключові повідомлення – визначаються з урахуванням особливостей кожної групи цільової аудиторії та як правило відповідають на питання: «що послуга передбачає?», «як можна отримати послугу?», «яка вигода для громадян через запровадження послуги?»; 
поширити ключові повідомлення через канали комунікації, яким надають перевагу користувачі (цільова аудиторія) послуги, також обов’язково необхідно враховувати доступність для  сприйняття особам з будь-яким видом порушення здоров’я.
 
Для отримання детальнішої інформації, будь ласка, звертайтеся  через e-mail: cnap@thedigital.gov.ua  
 
 

Всі новини →