Николаевский район » Новости
Українська | Русский | English
Головна Новости Цивільний захист населення району Оголошення ПРЕСЦЕНТР ВЕТЕРАНАМ Інформація для користувачів з вадами зору

Новости

Увага! Важлива інформація!

15/02/2023

Існує велике різноманіття об’єктів права власності, проте одним із найвагоміших та найцінніших, з огляду на певні притаманні риси та особливості, об’єктів права власності була і є нерухомість.

На сьогоднішній день в сучасному процесі реформування відносин власності, поступово займає такий важливий вид діяльності, як державна реєстрація прав на нерухоме майно. 
Державна реєстрація прав на нерухоме майно забезпечує можливість відображення, так би мовити, як статичного, так і динамічного процесу відносин власності, що, з одного боку, знаходить своє відображення у збереженні відомостей у спеціальному реєстрі про дійсного власника нерухомого майна, з іншого – про наступні переходи права власності на нерухомість.
Комунальні підприємства бюро технічної інвентаризації підняли питання (далі – БТІ) щодо «розробки на державному рівні механізму компенсації їм фінансових витрат, пов’язаних із підключенням до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (далі – Державний реєстр прав) та надання ними на безоплатній основі відомостей про державну реєстрацію права власності на нерухоме майно на електронний запит державного реєстратора».
Так, згідно з пунктом 3 частини третьої статті 10 Закону державний реєстратор під час проведення державної реєстрації прав, що виникли в установленому законодавством порядку до 1 січня 2013 року, а також під час проведення державної реєстрації прав, які набуваються з прав, що виникли в установленому законодавством порядку до 1 січня 2013 року, обов’язково запитує від органів влади, підприємств, установ та організацій, які відповідно до законодавства проводили оформлення та/або реєстрацію прав, інформацію (довідки, засвідчені в установленому законодавством порядку копії
документів тощо), необхідну для такої реєстрації, у разі відсутності доступу довідповідних носіїв інформації, крім випадків, коли державна реєстрація прав здійснюється у зв’язку із вчиненням нотаріальної дії та такі документи були надані у зв’язку з вчиненням такої дії. Органи державної влади, підприємства, установи та організації зобов’язані не
пізніше трьох робочих днів з дня отримання відповідного запиту державного
реєстратора безоплатно надати запитувану інформацію в паперовій та (за
можливості) в електронній формі.
Також частиною другою статті 5 Закону «Про особливості надання публічних
(електронних публічних) послуг» встановлено, що у разі якщо законодавством для
отримання публічної (електронної публічної) послуги вимагається подання документів
та/або інформації, що не міститься в інформаційно-телекомунікаційних системах, які
видані/створені або перебувають у володінні та/або користуванні, та/або розпорядженні
суб’єкта надання публічних (електронних публічних) послуг, такі документи та/або інформація не подаються, а в заяві (зверненні, запиті) про надання публічної (електронної публічної) послуги зазначаються відомості, необхідні для надання такої послуги, або до такої заяви додаються копії відповідних документів, засвідчені підписом суб’єкта звернення.
У такому випадку суб’єкт надання публічних (електронних публічних) послуг або програмні засоби відповідної інформаційно-телекомунікаційної системи в автоматичному режимі надсилають до суб’єкта, який видав документ (правонаступнику, а в разі його відсутності – суб’єкту, який забезпечує надання відповідної публічної (електронної публічної) послуги, відповідному державному нотаріальному архіву), запит щодо підтвердження видачі такого документа та/або достовірності відомостей через систему електронної взаємодії електронних ресурсів.
Суб’єкт, який видав документ (правонаступник, а в разі його відсутності – суб’єкт, який забезпечує надання відповідної публічної (електронної публічної) послуги),
протягом п’яти робочих днів з дня отримання запиту щодо підтвердження видачі відповідного документа та/або достовірності відомостей підтверджує або заперечує видачу відповідного документа та/або достовірність відомостей з використанням системи електронної взаємодії електронних ресурсів або відповідної інформаційно- телекомунікаційної системи. Якщо протягом п’яти робочих днів відповідь на запит щодо підтвердження або заперечення видачі відповідного документа та/або достовірності відомостей не отримано, суб’єкт надання публічних (електронних публічних) послуг надає публічну (електронну публічну) послугу з урахуванням принципу надання публічної (електронної публічної) послуги за замовчуванням, у випадках, прямо визначених законодавством.
Принцип надання публічної (електронної публічної) послуги за замовчуванням не може застосовуватися до державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав. Звертаємо увагу на те, що відомості щодо проведеної державної реєстрації прав які зберігаються на паперових носіях підприємств БТІ були створені ними у свій час у процесі виконання функцій держави.
 Так, до 1 січня 2013 року державна реєстрація права власності та інших речових прав на об’єкти нерухомого майна, розташованих на земельних ділянках, проводилась реєстраторами БТІ в Реєстрі прав власності на нерухоме майно та на паперових носіях (реєстрових книгах та реєстраційних справах), які досі зберігаються в БТІ, відповідно до Тимчасового положення про порядок державної реєстрації права власності та інших речових прав на нерухоме майно, затвердженого наказом Міністерства юстиції від 07 лютого 2002 року №7/5, зареєстрованим в Міністерстві юстиції 18 лютого 2002 року за № 157/6445.
Відповідно до пунктів 9.1, 9.2 вищезазначеного Положення за проведення державної реєстрації прав, оформлення права власності на нерухоме майно справляється плата, яка встановлюється Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями. Отже, у свій час, особа сплатила за надані послуги, а інформація щодо проведеної реєстрації зберігається у БТІ.
На сьогодні фізичні та юридичні особи під час проведення державної реєстрації прав на об’єкти нерухомого майна, права на які виникли та оформлені до проведення державної реєстрації прав у порядку, визначеному Законом звільняються від сплати адміністративного збору .
Відтак безоплатне надання БТІ запитуваної інформації є елементом комплексної реформи з децентралізації реєстраційної системи, коли територіальні громади отримали відповідні повноваження, а з ними й право на фінансування відповідної діяльності.
Відповідно питання покриття операційних витрат БТІ слід вирішувати у площині їх фінансових стосунків зі своїми засновниками – територіальними громадами в особі органів місцевого самоврядування.
Працюємо — перемагаємо!

Всі новини →