Николаевский район » Новости
Українська | Русский | English
Головна Новости Регуляторная деятельность УВАГА! КОРОНАВІРУС! COVID-19 Оголошення

Новости

Як правильно говорити про дітей з особливими освітніми потребами?

28/01/2022

Правильно

 
Дитина з особливими освітніми потребами (ООП)
 
Неправильно
 
Особлива дитина, Інклюзивна дитина, Дитина з інклюзією, Інклюзятко
 
Кожна дитина і доросла людина унікальні та особливі по-своєму, а тому в кожного з нас є власні індивідуальні потреби: комусь потрібно приймати вітаміни, комусь ховатись від сонця через алергію або не їсти полуниці, комусь потрібна тиша для концентрації, а комусь — класична музика. Якщо ми маємо на увазі саме інклюзивну освіту, то правильно говорити саме «діти з особливими освітніми потребами». І це, до речі, єдиний випадок, коли коректно говорити «особливий». Маємо акцентувати, що дитина з особливими освітніми потребами — це людина до 18 років, що потребує додаткової підтримки в освітньому процесі. Хто це може бути:
- діти з інвалідністю;
- діти з родин, що опинились у складних життєвих обставинах;
- безпритульні діти;
- діти, які живуть із ВІЛ/СНІД;
- діти-сироти;
- діти, позбавлені батьківського піклування та інші.
Дитина, яка на деякий час випала з освітнього процесу через хворобу чи інші причини, теж стає дитиною з особливими освітніми потребами, бо може потребувати додаткового часу, аби наздогнати однолітків.
Детальніше ознайомитися з іншими поясненнями щодо використання нейтральної термінології у повсякденному житті можна в електронній версії «Довідника безбар’єрності». 
Посібник доступний за посиланням – https://bf.in.ua/
 
Нагадаємо, «Довідник безбар’єрності» є ініціативою і флагманським проєктом першої леді Олени Зеленської. Він створений у співпраці з громадськими організаціями, правозахисниками, психологами, батьками, що виховують дітей з інвалідністю, українськими та міжнародними експертами. 
 
#bezbariernist #безбарєрність #barrierfree
 #бізнесбезбарєрів #історіїякінадихають

Всі новини →