Головна | Новини | Регуляторна діяльність | УВАГА! КОРОНАВІРУС! COVID-19 | Оголошення |
15/11/2017
Центральне об`єднане управління Пенсійного фонду України м. Миколаєва Миколаївської області надає роз`яснення щодо коректного заповнення даних звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (додаток 4 Порядку 435 ДФСУ із змінами). При аналізу звітів виявлено, що частіше страхувальники допускають помилки двох видів:
Помилки, які не стосуються грошових показників:
неправильно зазначено реквізити роботодавця;
помилки персональних даних працівників;
неправильно зазначено або взагалі не зазначено відомості про прийняття/звільнення працівників або декретну відпустку, відпустку по догляду за дитиною до трьох/шести років, кількість днів трудових відносин і т. ін.
Помилки в грошових показниках:
у базі нарахування ЄВ;
у додаткові базі нарахування ЄВ;
у розрахованих сумах утриманого (до 01.01.2016) і нарахованого ЄВ;
донарахування або зменшення нарахування доходу чи ЄВ за минулі періоди.
Якщо помилки у звіті Додаток 4 виявлено, коли строк подання звіту не минув, то страхувальнику можна до закінчення строку повторно сформувати і подати його – останній поданий звіт вважатиметься чинним. Але слід пам’ятати: не можна подавати тільки окремі таблиці з виправленими даними за поточний звітний період, тоді весь звіт вважатиметься не поданим.
Якщо ж строк подання звіту минув, виправлення проводиться в залежності від виду помилки.
Виправлення в реквізитах роботодавця. Виправити помилки в загальних реквізитах страхувальника, а саме в заголовку Таблиці 1 Додатку 4, можна вказавши правильні показники у звіті за будь-який наступний звітний період. Подавати уточнюючи звіти зі статусом "скасовуючи" та "початкова" не потрібно. (консультація в Загальнодоступному інформаційному ресурсі ДФС, під категорія 301.06).
Зверніть увагу: якщо у звіті Додаток 4 немає обов’язкового реквізиту (п. 6 розділу ІІ Порядку 435)), його визнають не поданим, що загрожує фінансовими санкціями (п. 8 розділ ІІ Порядку 435).
Виправлення персональних даних працівників чи роботодавця. Помилки в персональних даних можуть вплинути на страховий стаж і розмір майбутньої пенсії працівника, тому їх важливо виправляти. У таблицях 5, 6 або 7 Додатку 4 можуть бути допущені помилки в персональних даних, наприклад у таких:
громадянин України;
код за ЄДРПОУ або податковий номер страхувальника;
податковий номер/серія та номер паспорта працівника;
код категорії застрахованої особи;
код підстави для обліку спец стажу.
Для їх виправлення потрібно одночасно подати:
титульний аркуш із переліком таблиць звіту;
таблицю з позначкою "скасовуючи" з помилковими даними за період, у якому виявлено помилку;
таблицю з позначкою "початкова" із правильними даними (п. 2 розділу V Порядку 435).
Подають тільки ті таблиці, в яких було допущено помилки. Але є нюанс у заповненні таблиць, якщо треба виправити дані одночасно за кількома працівниками:
у таблицях 5 і 7 – можна вказати одразу всіх осіб, за яких допущено помилки, і в скасовуючому, і в початковому звіті;
у таблиці 6 – за кожним працівником заповнюють окремі звіти (п. 2 розділу V Порядку 435).
Такий звіт не повинен містити таблицю 1 додатку 4. Не можна при формуванні та поданні скасовуючи документів вносити зміни в суми нарахованої заробітної плати (доходу) та у зв’язку з цим у нараховані суми ЄВ за звітний місяць.
Виправлення даних про прийняття/звільнення та відображення спецстажу. Інформацію про прийняття, звільнення та спеціальний стаж працівника виправляють по-різному, залежно від того, дані треба доповнити, скасувати, чи виправити.
Якщо в Таблиці 5 або 7 потрібно додати:
відомості про прийняття/звільнення працівників;
дату укладання/припинення цивільно-правового договору;
відомості про надання відпустки по вагітності та пологах чи по догляду за дитиною до трьох/шести років;
дані про працівника, який має право на спеціальний стаж.
У таких випадках разом зі звітом за поточний період подають звіт (титульний аркуш і відповідні таблиці) з необхідними даними за попередній період із типом документа "додаткова" (п. 4 розділу V Порядку 435).
Щоб скасувати відомості щодо працівника, який помилково потрапив у зазначені таблиці, подають "скасовуючий" звіт – титульний аркуш і таблицю 5 або 7, в якій вказують тільки зайвого працівника.
Якщо відомості виправляються, то подають: титульний аркуш, таблицю з позначкою "скасовуючи" з помилковими даними, таблицю з позначкою "початкова" із правильними даними. Зауваження: якщо подається за той самий звітний період таблиці зі статусами "скасовуюча" і "додаткова", кожна таблиця має бути з окремим титульним аркушем. Звіт з позначкою "додатковий" і "скасовуючий" не повинен містити Таблицю 1 Додатку 4.
Адміністрація управління